Be better than yesterday!
Proefles

CrossFit Houten – “Be better than yesterday!”

CrossFit is volgens ons dé manier van fitness.  Het combineert gewichtheffen, atletiek en gymnastiek  in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk en in een nette vorm uitgevoerd.  De filosofie achter CrossFit is om niet te specialiseren in één specifiek sportonderdeel, omdat dit tot een eenzijdige fysieke ontwikkeling leidt.

Wij werken volgens het Small Group principe. De groep is nooit groter dan 8 tot 14 personen. Op deze manier kunnen wij onze kwaliteitsstandaard garanderen en krijgt iedereen gepaste aandacht.

Trainingen bestaan uit een warming-up, een technisch gedeelte om de CrossFit bewegingen te leren en een intensieve training Workout of the Day (WOD) van 3 à 30 minuten. Vaak worden de resultaten van deze WOD op een whiteboard en/of persoonlijk logboek bijgehouden om een sport- / competitie-element aan de training toe te voegen. Gedurende de training wordt er gebruikgemaakt van barbells, dumbbells, kettlebells, tractorbanden, zandzakken, touwen,  pull up bars, roeimachines en airbikes . De oefeningen bestaan voornamelijk uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen.

Het doel van CrossFit is om ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid, zo snel mogelijk fit en gezond te worden.

“Be better than yesterday”

Lesrooster

 

Om gemakkelijk te kunnen inschrijven en te betalen voor de Trainingen maken wij bij  New Me gebruik van de SportBit App. Doormiddel van onderstaande knop kunt u de SportBit App gratis downloaden.

U maakt vervolgens een account aan. Daarna zoekt u binnen de App naar het bedrijf New Me en koppelt u deze. Via deze app kunt u bij  “producten” een rittenkaart of abonnement aanschaffen. Vervolgens kunt u zich via de agendafunctie aanmelden voor de gewenste training.

Hoe start ik?

CrossFit zelf ervaren? Volg dan vrijblijvend een proefles!

Om er achter te komen of CrossFit wat voor u is kunt u het beste een gratis en vrijblijvende proefles volgen. Wanneer u bij ons binnenkomt zult u al snel merken dat CrossFit een hechte “community” is, waarbij de leden elkaar kennen en elkaar helpen en steunen om fitter te worden en hun persoonlijke doelen te behalen. Iedereen is bij ons gelijk, ongeacht zijn of haar fitheidsniveau en/of blessures. Wij hebben voldoende ervaring en kennis om elke “WOD (workout of the day) aan te passen aan een ieders niveau. Op deze manier is CrossFit voor iedereen geschikt en toegankelijk. Het enige wat u nodig heeft is de wil om fitter, gezonder en/of slanker te willen worden. Als u onze lessen volgt, dan komt de rest vanzelf!

Om deel te nemen aan de regulieren lessen is het wenselijk dat u op korte termijn de Kick start Basistraining volgt. U kunt dus wel na de proefles beginnen met de regulieren lessen.

CrossFit Kick Start Basistraining

Tijdens de Kick Start Basistraining wordt specifieke aandacht besteed aan de 9 fundamentele bewegingen die worden toegepast in de CrossFit methodiek:

* Air Squat
* Front Squat
* Overhead Squat
* Shoulder Press
* Push Press
* Push Jerk
* Deadlift
* Sumo Deadlift High Pull
* Medicine Ball Clean

Ervaring met sport en beweging is bij iedereen anders. Tevens verschilt de mobiliteit van de gewrichten en motoriek sterk van persoon tot persoon. Het is aan ons om te zorgen dat iedereen van jong tot oud zich prettig voelt tijdens de lessen en op zijn of haar niveau verantwoord de lessen kan volgen.

Tijdens de Kick Start Basistraining krijgt u tevens een stuk achtergrond informatie omtrent de theorie achter CrossFit en een Basis voedingsadvies.

Deze training vindt plaats op iedere eerste zaterdag van de maand.

Tijd: 11.00 – 14.00 uur
Kosten: € 35,00
Voor een reservering van de Kick Start Basistraining klikt u hier.

9 fundamentele bewegingen

Tarieven

CONTACT

    Open chat
    Kunnen wij u helpen?